Jimhijink1.reismee.nl

Oriëntatie week

Hallo allemaal het is nu al weer een week geleden sinds ik wegging uit Nederland. Ik wist van te voren niet wat ik kon verwachten van de oriëntatie week en de groep waarin ik te recht zou komen. Maar het bleek al wel vrij snel een leuke groep te zijn.

op de eerste dag gingen we naar de big budha wat heel er indrukwekkend bleek te zijn. En daarna gingen we naar een markt in singburi die erg groot was. In de middag kregen we een Thai les waar we onde eerste woorden in leerden. Zoals; hallo/ sa wa die krab, en opschieten betekent reo reo En dank je wel kan kun krab. In de avond gaven kinderen van de locale school ons een voorstelling en lieten ze ons een locale dans zien, die Erg mooi was.

Op de tweede dag zijn we naar 3 tempels geweest die erg mooi waren. alleen op een gegeven moment hadden we wel genoeg tempels gezien die dag. ook hebben we die dag olifanten gezien in de oude hoofdstad van Thailand, wat ook wel indrukwekkend was ook hdaden ze daar wel 6 tijgers in een best kleine kooi wat er wel een beetje zielig uitzaf toen gingen we naar een floating market waar ze heel erg lekkere smoothies hadden. Waar ik er zo 3 van kon drinken.

op de derde dag begonnen we de dag met een eigen armbandje te maken wat niet zo heel erg moeilijk was, daarna maakten we onze eigen lunch, wat wel heel erg leuk was om te doen. Alleen smaakte de mijne heel slecht, en had ik nog heel veel honger na de tijd. Toen in de middag konden we kiezen of we naar het zwembad of een markt gingen. ik ben met het grootste gedeelte naar de markt gegaan, waar ik een paal locale vruchten heb gekocht die erg lekker waren. Ook heb ik daar samen met een kamergenoot bij de KFC gegeren omdat we onze zelfgemaakte lunch niet heel erg lekker vonden. In die avond hadden we een sorry van barbecue met de andere vrijwilligers van een andere huis en de locale bevolking. Wat wel heel erg gezellig was. het emige nadeel van de barbeque was dat wij niet wisten wanneer her vlees gaat was, maar her was wel heel lekker verder. Die avond Hadden we een feestje met ons huis en de vrijwilligers van een ander huis.

op de vierde dag was iedereen nog erg moe van de avond ervoor maar het programma ging door. Dus gingen we naar een locale school in de buurt. heel veel kinderen waren best verlegen en dat was opzich erg schattig. na de school hebben we de grootste ligende budha bezocht die erg lang was. Daarna gingen we naar een hand werkplaats waar de vrouwen hele mooie doeken maakten en de mannen deden daar aan houtbewerking. Soms deden de vrouwen we 1 jaar over zo'n doek. En dat koste dan 500 baht en dat is zo'n 125 euro. In de middag zijn we naar de Texaco geweest waar ik met een paar anderen pizza hebben gehad, waar we al de hele week zin in hadden.

verder is het heel erg leuk. En het eten is erg goed zolangik het zelf niet kook. Ook is het iedere avond heel erg gezellig en zitten we dan in de bar.

Reacties

Reacties

Rob Hijink

Hoi jim,

Je bent nu 7 dagen weg en je hebt 2 x bij de Mac en 1 x bij KFC en 1 x gebbq en nog 1x een pizza gegeten. Kan me voorstellen dat jij zegt dat het eten niet tegenvalt. Broodje doner kennen ze daar nog niet zeker anders had deze er ook bij gestaan 8-). ik had me wel verheugd op een thaise maaltijd, maar als ik zo lees wat je kookkunsten zijn hoef ik me er niet op te verheugen.
Maar nog heel veel plezier en geniet ervan. Je hebt nog 5 weken om je kookkunsten bij te spijkeren.

Marly

Sa wa die krab Jim! Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! En in Thailand kennen ze zo te horen ook goed eten haha! Je komt straks hartstikke rond terug als je elke dag daar blijft eten ;) Je hebt zo te horen al erg gave dingen gezien, ik ben heel benieuwd naar de foto's! Geniet van de leuke tijd die nog komen gaat! Gaan wij genieten van de verhalen die jij nog schrijft!

Janine

Hoi Jim,
Wat super om jouw blog te lezen. Zo kunnen we lezen wat jij allemaal meemaakt! Wat een indrukken doe je op!
Maak je ook veel foto's? Die van je nieuwe vriendinnen vind ik dan ook erg leuk;-)
Twee vriendinnen van Bram ( Anniek Stortelers en Danieck te Bogt) zijn vanmorgen ook naar Thailand vertrokken om vrijwilligerswerk te doen.
Jim, heel veel plezier!

Jerry

Hey Jim ik hoor het al hebben ze daar geen kraam waar ze Hollandse kost of frikadellen hebben want die heb ik nog niet gehoord. Laat je is inspireren in de Thaise keuken moet erg voetzaam zijn en lekker.
Veel plezier met je uitjes geniet er van.

Lucie

hoi Jim,
Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de foto's. Ik moet zeggen dat die paar foto's die ik inmiddels voorbij zie komen een mooi beeld geven????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!